Pokazać Trójmiasto gościom. Na luzie, z plażą, jaskinią i miastem.

Co innego pokazać Trójmiasto turystom, a co innego gościom. Translator

Zadziwiające jest dla mnie jak zmienia się odbiór miast w zależności od wieku dzieci. Najpierw interesują nas place zabaw, a potem kolejno miejsca gdzie jest dużo przestrzeni, kolejne aktywne atrakcje, nowoczesne muzea, spektakularne wygodne miejsca, typowe starówki, hałaśliwe deptaki, nietypowe miejscówki, lokalne ciekawostki, specjalistyczne niszowe lokalizacje. Te ostatnie miejsca to już najczęściej domena dorosłych. No i trzeba wybrać to odpowiednie miejsce w zależności od potrzeb gości lub turysty..

Jaskinia Goryla w Gdyni-Redłowie

W Jaskini Goryla

My dzisiaj najpierw pojechaliśmy do Gdyni do Redłowa. Celem miała być magiczna ławeczka, która huśta się na plaży. Podobno popularna na Instagramie. Przyjemne miejsce, które okazało się bardzo modne. Nie znałem tego miejsca, ale jak tylko wrzuciłem hasło do Internetu to przyszła odpowiedź. Głównie ze stron związanych z modą. Romantyczna huśtawka o wschodzie słońca. Złota godzina. Ławeczkę widzieliśmy, ale nie sposób było się do niej dopchać. Cztery dziewczyny w sukienkach skutecznie ją okupowały. Jedna się huśtała-pozowała a trzy robiły jej zdjęcia. Potem zmiana. Takie czasy.

Plaża w Gdyni-Redłowie. Ciężko tu dojść po z jednej strony jest klif a z drugiej betonowe falochrony, ale dzięki temu nie ma tu dzikich tłumów. Jak powiększycie zdjęcie to zauważycie opisywaną ławeczkę. Ale najlepiej poszukać ją w innych mediach. Tam już są profesjonalne zdjęcia a nie takie zwyczajne relacje

Ten zielony pagórek skrywa 4 działa artyleryjskie z lat 50.

Zabezpieczenie brzegu

Transzeje na klifie

Ścieżka w rezerwacie Kępa Redłowska

Na szczęście znalazłem inną atrakcję - Jaskinię Goryla. Jaskinia to może za duże słowo, ale jest to dziura w ziemi o długości około 5-10 metrów. Dzisiaj wszedłem tylko tylko tyle na ile pozwalał mi ograniczony czas. Bez czołgania się. Trochę przypomina jaskinię Bajka koło Bydgoszczy no i ewentualnie jaskinie na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej (początkowe odcinki Berkowej, Suchej, Piaskowej, Kroczyckiej).

Tu więcej ze strony SKPT

Te stanowiska niestety dzisiaj ominęliśmy. Byłem tam wiele razy. Bardzo ciekawa trasa, ale wymagająca dla turystów bo dużo jest pagórków. Dzisiejsi moi goście mówili mi, że już nie chcą chodzić po "górach" :)

Ominęliśmy niestety stanowiska ogniowe Baterii Artylerii Stałej. Byliśmy tylko na dawnych terenach wojskowych gdzie widoczne są dawne transzeje (tunele) położone na samym klifie. Wyjątkowy jest z nich widok na morze.

Wszystkie te powyższe miejsca znajdują się na Kępie Redłowskiej. To najstarszy w Polsce rezerwat krajobrazowy. Utworzono go w 1938 roku i prócz przyrody i widoków można właśnie w nim znaleźć różne militaria. Do tego niemal górskie przewyższenia.

Bulwar w Gdyni

Screenshot - 2021-07-17T225719.843.png
Powyższe atrakcje na mapach

Wieczorem odbyliśmy spacer po Gdańsku. Tłumy, tłumy, tłumy a strach pomyśleć co będzie w przyszłym tygodniu kiedy ruszy Jarmark Św. Dominika. Wędrowaliśmy wzdłuż Motławy po obu jej stronach. Po wybudowaniu kładek jest to teraz możliwe i całkiem atrakcyjne.

Ulica Kaletnicza z najlepszym widokiem na Bazylikę Mariacką a w zasadzie jej wieżę

Długi Targ

Żuraw Gdański

Kładka na Ołowiankę w momencie opuszczania. Tłum czeka na możliwość przejścia

This report was published via Actifit app (Android | iOS). Check out the original version here on actifit.io